tisdag 19 oktober 2010

Test tårta

Jag har fått i uppdrag att baka två stycken tårtor till min svågers födelsedag men kände att jag behövde "öva" lite innan.
Så därför passade jag på att baka en tårta till mina arbetskamrater som jag ska hälsa på imorgon.

Tårtbotten är "lika delar" och blev enligt mig väldigt bra!

(Här är det mjöl, ägg och socker i lika delar)

(Botten uppdelad och klar)

Köpte vanlig marsipan på Ica som jag sen färgade lila och kavlade ut mellan två ark byggplast


Valde att bara göra lite blommor som dekoration, mest för att få testa utstickarna

Blev ganska nöjd med den men får jobba lite mer med att få till kanterna

Tårtan består av botten fylld med mjölkchokladmousse och jordgubbsgrädde. Spacklad med smörkräm, täckt och dekorerad med marsipan.

3 kommentarer:

Monica sa...

Kjempefin kake!

M:)

Cecilia sa...

Så härliga färger. Älskar lila :)

emeliehjaertajonas sa...

Gud så fin!! Den låter megagod!! Jodå, vi blev av med den och slipper dubbelhyra :D