lördag 12 februari 2011

Födelsedagstårta

Idag har vi firat vår sons 1-års dag och dagen till ära så måste man ju ha en, eller två, tårtor!
Det är inte så lätt för en 1-åring att berätta vad han vill ha på tårtan så hans mamma fick välja denna gången.


 I första tårtan hade jag ljus botten, mjölkchokladmousse och Ahlgrensbilarfluff. Spacklad med grädde och täckt med marsipan. Dekorationerna är i sugarpaste.

(Valde att göra en nalle och hans filt för han verkligen älskar allt som är mjuk och vart han än går så följer filten oftast med)

I tårta nummer två hade jag: ljus botten, limemousse och jordgubbsmousse. Spacklad med grädde och täckt med marsipan. Dekorationerna är i sugarpaste.

Jag måste faktiskt erkänna att jag blev väldigt nöjd med tårtorna. Är första gången jag provar på att modellera och det är verkligen inte sista!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina tårtor.

emeliehjaertajonas sa...

Verkligen den ra flyger iväg!
Så fina tårtor! Du är jätteduktig :)

Emelie sa...

men shit vilken tårta!!!! hur lyckas du??? vi har köpt en sån filt o din tårta ser ju exakt ut så!!! är det marsipan??

Present o Dekor sa...

Den lilla snuttefilten va verkligen jättefint modellerat!! Jag kommer att blogga om dig och länka till din sida om någon dag. /Anna H